- Fechas: 22, 28, 29 enero y 3 febrero
- Inscripción: Hasta el 20 de enero a las 10:00 horas
- Destinatarios: Profesorado de Primaria, ESO y/o Bachillerato de la especialidad de inglés o que imparta áreas de DNL en inglés
- Lugar: CEP de Santander y Teams
- Duración/créditos: 9 horas / 1 crédito
- Plazas: 30
PRESENTATION
When we share knowledge, we also share culture and heritage. Language is the tool we use to share this knowledge but it is also a powerful tool in preserving and expressing culture. In education, developing students' awareness of other cultures promotes empathy and relationship building. It strengthens our European and even global dimension and supports the development of within and between educational communities.
When we work towards creative goals, we learn more about ourselves. Being creative also provides us with another way to communicate, it gives us a voice and it can even channel feelings and emotions into compelling works of art, music, drama and so on. By engaging in creative activities students can develop an appreciation for diversity and enhance their metacognitive skills.
Coyle's (2008) 4Cs Framework asserts that effective CLIL integrates Content, Cognition, Communication, and Culture, promoting knowledge, cognitive skills, communication and intercultural awareness.
OBJECTIVES
SCHEDULE
Miércoles 22 de enero, 17:00 a 19:00, videoconferencia a través de Teams.
Reflecting on the gap between CLIL and ELT. Effective strategies and practices related to the teaching of linguistic and non-linguistic content to plan a lesson.
Martes 28 de enero, 17:30 a 20:00, en el CEP de Santander.
Enhancing student’s social and emotional learning. Building interpersonal and collaborative skills using different strategies. Gamification.
Miércoles 29 de enero, 17:30 a 20:00, en el CEP de Santander.
Using the CLIL classroom to promote diversity and inclusivity. Hands on practice.
Lunes 3 de febrero, 17:00 a 19:00, videoconferencia a través de Teams.
Sharing experiences of how we can become involved in outgoing and incoming learning mobility activities and partnerships in the local and wider community.
COMPETENCIA DIGITAL DOCENTE
La realización de esta actividad formativa contribuye al desarrollo y mejora de la Competencia Digital Docente, pues se trabajan las siguientes competencias de su marco de referencia:
Área 1
1.1 Comunicación organizativa. Nivel B1
1.2 Participación, colaboración y coordinación profesional. Nivel B1.
Área 2
2.2 Creación y modificación de contenidos digitales. Nivel B1.
2.3 Protección, gestión y compartición de contenidos digitales. Nivel B1.
Área 3
3.2. Orientación y apoyo en el aprendizaje. Nivel B1.
DATOS DE PARTICIPACIÓN
Duración: 9 horas / 1 crédito
Plazas: 30
Sesiones por videoconferencia y presenciales en CEP Santander
Fechas: 22, 28, 29 enero y 3 febrero
Horario: consultar programa
PROFESORADO DESTINATARIO
Profesorado de Primaria, ESO y/o Bachillerato de la especialidad de inglés o que imparta áreas DNL en inglés
CRITERIOS DE SELECCIÓN
INSCRIPCIÓN
A través de la web https://www.cepdecantabria.es/
Plazo: Hasta el 20 de enero a las 10:00 horas
La relación de admisiones se publicará en la página web del CEP el día 20 de enero a partir de las 13:00 horas. Las personas admitidas en el curso que renuncien a su participación deberán comunicarlo al correo electrónico Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
Es OBLIGATORIO utilizar la cuenta institucional de Educantabria para realizar la inscripción.
CONDICIONES DE CERTIFICACIÓN
Participación, como mínimo, en el 85% de las sesiones, de acuerdo con la normativa vigente (Orden EDU/41/2009).
SPEAKER
Moira Allen is a teacher trainer with over 20 years of experience in bilingual education and English language teaching, specializing in CLIL, methodologies and teaching approaches and strategies. She has a Masters in Bilingual Education and runs training courses for teachers and language learners worldwide.