- Fechas: 4, 5, 6, 11, 12, 13 y 18 de Marzo de 2024.
- Horario: de 17:30 a 19:30 horas
- Inscripción: Listado de admisión
- Destinatarios: Ver "Leer más"
- Lugar: ONLINE
- Duración/créditos: 14 horas /1,5 créditos.
- Plazas: 25
INTRODUCTION
In this highly practical course, we will look at the impact of AI technologies including ChatGPT on language education. The AI revolution is spreading across every domain and is changing how teachers prepare their classes, what they can do in class with their students as well as what students can do for homework.
OBJECTIVES
The objective of this course is to bring you up to date from a practical perspective to a number of the key tools. You will see and interact with many of the emerging technologies and have time to discuss and consider them. The focus will be on 3 key areas:
1) How to use technology to reduce preparation time and generate interesting materials.
2) Tools that can be integrated into your lessons to increase collaboration and interaction with your students.
3) Tools that can help your students become more effective autonomous learners.
CONTENT
Topics will include:
1) A detailed look at ChatGPT and how it can be effectively used by teachers. AI is having a particular impact in this area.
2) Tools that can help produce learning materials including exercises, audio content, listening, writing, and reading material.
3) Tools that can facilitate learning outside of the class.
FACILITATOR
Russell Stannard is a multi-award-winning Educational Technologist and founder of www.teachertrainingvideos.com. He has more than 77,000 subscribers on his YouTube channel. He received awards from the British Council ELTONS, the Times Higher and the University of Westminster for his work in the use of ICT in education. He is especially known for his work in using technology to enhance feedback, teaching online and blended/flipped learning. He helps develop language learning products and more recently has been working in the area of AI and language education.
DESTINATARIOS
1. Profesorado en activo de inglés y Disciplinas No Lingüísticas en inglés en Enseñanza Secundaria Obligatoria y Bachillerato en centros educativos de la Comunidad Autónoma de Cantabria*.
2. Profesorado en activo de inglés y Disciplinas No Lingüísticas en inglés en Enseñanza Primaria en centros educativos de la Comunidad Autónoma de Cantabria*.
3. Resto del profesorado.
*Es obligatorio consignar esta circunstancia en el apartado DATOS COMPLEMENTARIOS del formulario de inscripción.
DATOS DE LA ACTIVIDAD
Duración: 14 horas /1,5 créditos.
Plazas: 25
Lugar: ONLINE
Fechas: 4, 5, 6, 11, 12, 13 y 18 de Marzo de 2024.
Horario: de 17:30 a 19:30 horas
INSCRIPCIÓN
A través de la web www.cepdecantabria.es
Plazo: Hasta el 27 de febrero de 2024. La lista de admitidos se publicará en la web el día 1 de marzo de 2024. Las personas admitidas que decidan renunciar a su participación han de comunicarlo lo antes posible a la dirección de correo electrónico: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
CERTIFICACIÓN
Asistencia, como mínimo, al 85% de las sesiones, de acuerdo con la normativa vigente (Orden EDU/41/2009).
A efectos de la certificación de la actividad es obligatorio consignar los datos personales (nombre y dos apellidos) de forma completa, tal y como aparecen en el NIF del participante.