-
- Fechas: 31 de marzo de 2022
- Horario: 17:30-20:30
- Inscripción: CANCELADO POR INDISPOSICIÓN DEL PONENTE
- Plazo: Hasta el 28 de marzo de 2022
- Destinatarios: Coordinadores de Programas de Educación Bilingüe de la región
- Lugar: Salón de actos de la finca de recursos educativos, Viérnoles, junto al CEP de Torrelavega
- Duración/créditos: 3 horas
- Plazas: 70
- *Esta actividad formativa no conlleva certificación
ACCELERATING EARLY FLUENCY
Context ought to dictate our choice of pedagogical strategies and techniques, who we are teaching, where and why. A fundamental tenet of language learning is both to begin with and build on students’ linguistic existing knowledge, their greatest pedagogical resource, to create learners' most efficient route to ‘the next level’. Our monolingual classes have clearly predictable strengths and needs, yet their diet has been ‘General English’ from international, accuracy-oriented syllabuses, based on native-speaker frequency and designed for ‘the world’. Our objectives have changed - ELF, plurilingualism, translanguaging, mediation, CLIL, etc., but have we? Are we best tailoring our courses to the real needs of Spanish students, and their fluency potential?
A highly practical workshop, full of fun, pick-up-and-go activities, especially designed for Romance language speakers in Spain. I will focus on facilitating fluency, particularly at lower levels, and ways to exploit and build on and around Spanish throughout.
OBJECTIVE
- To demonstrate a range of options designed to develop greater fluency, particularly with shyer / weaker students, and build on the advantages that knowing Spanish can bring.
CONTENTS
- A highly practical workshop, full of fun, pick-up-and-go activities, especially designed for Romance language speakers in Spain.
- I will focus on facilitating fluency, particularly at lower levels, and ways to exploit and build on and around Spanish throughout.
PONENTE
Paul Seligson has been ‘TEFLing’ worldwide for over 40 years, has developed into a 'Latino specialist', and is well-known for his lively, pragmatic training. An MA in TEFL and CELTA assessor, his many publications include English File, Helping Students to Speak, Essential English 1-5, English ID 2nd edition, a 4-level course from Richmond, the first specifically written for Romance Language background learners, and Identities 1 and 2, the B2 and C1-level continuation of that series. He works freelance based between Brighton and Rio de Janeiro and is absolutely delighted to be returning to Spain for the umpteenth time.
Contact: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
CRITERIOS DE SELECCIÓN
La selección se realizará por orden de inscripción, según los siguientes criterios de preferencia:
1. Coordinadores de Programas de Educación Bilingüe.
2. Resto del profesorado.
ES OBLIGATORIO CONSIGNAR LA CONDICIÓN DE COORDINADOR/A DE CENTRO PEB EN LOS DATOS COMPLEMENTARIOS DE LA INSCRIPCIÓN ONLINE PARA LA CORRECTA SELECCIÓN DE LOS PARTICIPANTES EN ESTA ACTIVIDAD.
DATOS DE LA ACTIVIDAD
Fechas: 31 de marzo de 2022
Horario: 17:30-20:30
Duración: 3 horas
Plazas: 70 plazas
Lugar: Salón de actos de la finca de recursos educativos, Viérnoles, junto al CEP de Torrelavega
INSCRIPCIÓN
Inscripción: A través de la página web del CEP: www.cepdecantabria.es
Plazo: Hasta el 28 de marzo de 2022
La lista de admitidos se publicará en la web el día 29 de marzo de 2022. Las personas admitidas que decidan renunciar a su participación han de comunicarlo lo antes posible a la dirección de correo electrónico: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
Es OBLIGATORIO utilizar la cuenta institucional de Educantabria para realizar la inscripción y para acceder a los contenidos. Cualquier inscripción realizada con otro dominio no será válida.