- Fechas: 2, 3 y 4 de diciembre de 2024
- Horario: de 17:30 a 20:30 horas
- Inscripción: Listado de admitidos
- Destinatarios: Ver programa
- Lugar: CEP de Torrelavega
- Duración/créditos: 9 horas / 1 crédito
- Plazas: 25
INTRODUCTION
It’s not always easy to engage and motivate lower-level English language learners. They struggle with confidence and participation, but what can be done? This course addresses these challenges by outlining effective ways to support these students. We’ll explore practical engagement strategies, activity purpose, scaffolding techniques, and the role of students' L1. Additionally, we’ll delve into interactive methods such as games, role-playing, and group work, along with integrating technology to enhance classroom dynamics.
While there is no silver bullet or magical solution, this course aims to provide a comprehensive approach. It will encourage participants to experience and evaluate activities and ideas, reflect on their own teaching and their classrooms, and design a plan of action.
This is an ideal opportunity to reflect on and enhance your teaching approach while helping your students unlock their own potential.
OBJECTIVES
By the end of this 3-day-course participants should have
• gained a further understanding of the common characteristics and challenges of a lower level language learner,
• experienced some strategies as students,
• reflected on the content and considered their own take aways,
• had an opportunity to exchange their own strategies and activities, and also to share their thoughts,
• designed their own plan of action.
SCHEDULE & CONTENT
The course will cover the following:
Day 1: Foundations of Engagement and Support
• Understanding Low-Level language learners
• Lesson planning and classroom management
• Interactive and Inclusive Activities
Day 2: Effective Strategies
• Differentiated Instruction
• Scaffolding Techniques
• Incorporating Technology
Day 3: Implementation and Accountability
• Role of L1 in the Classroom
• Progress Tracking and Evaluation
• Teacher Accountability and Action Plans
METHODOLOGY
The sessions will include some presentation of content via PPT or video. However, the participants will have the opportunity to experience the strategies as students, take part in group and pair work, reflect and evaluate, and also share ideas and opinions with their classmates and the session leader. The participants will also be encouraged to engage in some reflective practice and create their own plan of action.
FACILITATOR
Emma Heyderman has been involved in language teaching since 1989. She has worked for several well-known language schools, most recently, as Director of Education for Lacunza – International House, San Sebastian. Now freelance, Emma is a published author for Macmillan (Interface and Influence Today) and Cambridge (Compact Key and Complete Preliminary). She also runs workshops for teachers, is a regular speaker at national and international events. She is a consultant trainer for NILE (Norwich Institute for Language Education) and is the tutor on their Teaching Teenagers online and face to face courses.
DESTINATARIOS
1. Profesorado en activo de inglés y Disciplinas No Lingüísticas en inglés en Enseñanza Secundaria Obligatoria y Bachillerato en centros educativos de la Comunidad Autónoma de Cantabria*.
2. Profesorado en activo de inglés y Disciplinas No Lingüísticas en inglés en Enseñanza Primaria en centros educativos de la Comunidad Autónoma de Cantabria*.
3. Resto del profesorado.
*Es obligatorio consignar esta circunstancia en el apartado DATOS COMPLEMENTARIOS del formulario de inscripción.
COMPETENCIA DIGITAL DOCENTE
La realización de esta actividad formativa contribuye al desarrollo y mejora de la Competencia Digital Docente, pues se trabajan las siguientes competencias de su marco de referencia: 1.1. Comunicación organizativa 1.1.A.1.1 1.2. Participación, colaboración y coordinación personal 1.2.A.2.1.
DATOS DE LA ACTIVIDAD
Duración: 9 horas /1 crédito
Plazas: 25
Lugar: CEP de Torrelavega
Fechas: 2, 3 y 4 de diciembre de 2024
Horario: De 17:30 a 20:30 horas
INSCRIPCIÓN
A través de la web www.cepdecantabria.es
Plazo: Hasta el 25 de noviembre de 2024. La lista de admitidos se publicará en la web el día 29 de noviembre de 2024. Las personas admitidas que decidan renunciar a su participación han de comunicarlo lo antes posible a la dirección de correo electrónico: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
CERTIFICACIÓN
La certificación de esta actividad formativa queda condicionada al cumplimiento íntegro de los siguientes requisitos:
• Asistencia, como mínimo, al 85% de las sesiones, de acuerdo con la normativa vigente (Orden EDU/41/2009)
• Entrega y superación de la tarea obligatoria determinada por el ponente.
Es OBLIGATORIO inscribirse en esta actividad con la cuenta oficial del dominio institucional Educantabria. Cualquier inscripción realizada con otro dominio no será válida. Se ruega se consignen las inscripciones con los datos completos según reza el NIF del participante.