INTRODUCTION
Educators have been asked to reinvent themselves this year with the demands of confinement, forced to become tech experts in order to teach young learners, and often parents, how to maneuver in this new environment. Teachers must adapt instruction and assessments to meet the requirements of their students. New tools and methodology are needed to develop an engaging classroom, to create a community of learners, to adapt curriculum, and to assess learning while primary students learn remotely.
El plan de formación recoge la importancia de situar el centro educativo como un espacio prioritario de actuación en el que vincular formación y práctica. Por tanto, el desafío consiste en crear las condiciones adecuadas que favorezcan el desarrollo de procesos de aprendizaje colectivo y contextualizado en los propios centros. De este modo, avanzamos hacia una escuela entendida como una comunidad de aprendizaje donde el profesorado investiga, estudia, observa, comparte y colabora, participando horizontalmente en equipos docentes comprometidos con la educación.
Esta actividad se construye con el objetivo de favorecer el intercambio y la colaboración entre los centros, ampliando la red existente entre ellos y haciendo hincapié en la transversalidad de los distintos ámbitos de conocimiento.
OBJECTIVES
This course is ideal for teachers who would like to develop skills for online language learning in primary school. During the course, you will develop a better understanding of synchronous and asynchronous learning, developing competencies and obtaining ideas and tools to directly incorporate in teaching.
The course aims to give you resources that will help you:
● Develop a community of learners although each member is in a different location
● Create an engaging class with motivated learners
● Adjust English instruction for online learning using a Combined Language Approach
● Assess learning through formative assessments and summative projects
CONTENTS
● Understanding benefits of synchronous and asynchronous instruction to create an engaging hybrid learning environment
● Optimizing in person time for maximum development of language learning
● Evaluating students through formative and summative assessments
● Useful resources, tools and platforms for instruction
● Platform to stay in touch and share resources after the course
METHODOLOGY
There will be a combination of instructor input, breakout sessions for discussions, creation of learning activities and assessments, and reflection.
SPEAKER
Catherine Francis is a certified Illinois teacher with over 10 years’ experience, specializing in language acquisition through a variety of different settings and methodologies. She has taught in both the United States and Spain with students of all ages, although has focused on incorporating technology with young language learners. She is currently investigating the benefits of a Combined Language Approach through an International Doctorate program in the Universidad de Castilla La Mancha.
DESTINATARIOS
Profesorado de Educación Primaria en activo de centros educativos de la Comunidad Autónoma de Cantabria en el actual curso académico 2020-2021.
CRITERIOS DE SELECCIÓN
1º. Profesorado de Educación Primaria especialista en inglés.
2º. Resto del profesorado de Educación Primaria.
3º. Resto de profesorado.
DATOS DE LA ACTIVIDAD
Duración: 9 horas / 1 crédito.
Plazas: 30
Lugar: Actividad en Plataforma online
Fechas: 19, 22 y 29 octubre 2020
Horario: De 17:30 a 19:30 horas.
INSCRIPCIÓN
A través de la web www.cepdecantabria.es
Plazo: hasta el 13 de octubre (hasta las 10:00h)
La relación de admitidos se publicará en la página web del CEP el día 15 de octubre de 2020. Las personas admitidas en el curso que renuncien a su participación deberán comunicarlo en la siguiente cuenta de correo:
Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.
Se recomienda formalizar la inscripción con la cuenta de correo de Educantabria.
CERTIFICACIÓN
Asistencia, como mínimo, al 85% de las sesiones, de acuerdo con la normativa vigente (Orden EDU/41/2009).
Las condiciones generales de certificación están recogidas en la página Web del CEP.
RESPONSABLES
Asesoría de Primaria del CEP de Torrelavega